Köpvillkor

Vi är mycket måna om att ge dig den snabbaste och bästa servicen. Vi skickar din beställning samma dag om du lagt beställningen före kl 09.00, annars nästkommande vardag och du bör ha dina saker inom ett par dagar. 

 

Betalning

Betalning kan göras direkt via kontokort eller mot faktura. 

 

Faktura

Fakturans förfallodag är 30 dagar efter fakturadatum om inte annat överenskommits. Vid första köptillfället görs en kreditprövning som innebär att en kreditupplysning tas. 

 

Kortbetalning

Om du betalar med kort kommer betalningen att utföras av DIBS www.dibs.se som hanterar alla konsumenters kortuppgifter säkert och uppfyller säkerhetskraven för PCI-DSS.

   

 

Frakt

Vi använder oss av fraktbolag som har snabb och säker service. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Fraktkostnaden är 119,20 kr + moms. Önskas avisering tillkommer 69 kr + moms. Om det inte finns någon som kan ta emot paketet på leverensadressen under dagtid är avisering nödvändigt. Vi levererar fraktfritt om beställningen överstiger 5000 kr exkl moms. (Gäller endast inom Sverige). Varor kan även avhämtas hos Linnéashopen/Linnéas Simskola. Vi finns på Knivstagatan 3 i Uppsala och har öppet Mån-Fre 9-12, 13-15. Vid leverans utanför Sverige tillkommer extra frakt som ej syns vid beställningen som faktureras separat. För priser på utlandsfrakt vänligen kontakta oss order@linneashopen.se

 

Leveranstid

Vi skickar din order samma dag om vi får den en vardag före kl 09.00. Alla varor finns i lager för omgående leverans. Normal leveranstid är 1 - 2 vardagar. Om leveranstiden skulle försenas blir du kontaktad av oss, du har då rätt att häva köpet utan kostnad. 

 

Priser

Alla våra priser är exklusive moms. I kassan ser du dock priset även inklusive moms tydligt.  Linneashopen förbehåller sig rätten att ändra priser och sortiment utan särskilda notiser om detta.

 

Bekräftelse

När vi mottagit din beställning skickas automatiskt en bekräftelse per e-post med information om din beställning. Det är bra om Du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med kundtjänst.

 

Reklamation

Du får reklamera en vara som det är fabrikationsfel på till oss. Om du skulle få en vara med någonting fel på ber vi dig omgående kontakta oss och sedan säda tillbaka varan. Detta gäller inte skador som uppkommer av att produkterna börjat användas och förslits eller av oaktsamt förfarande.

 

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till den transportör som kommer med varan, och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Tack för att du låter oss ta hand om din beställning!

Drift & produktion: Wikinggruppen
Produkter
Övrigt