Vid beställning av paket till ombud har vi för tillfället något längre leveranstid. Vi ber om ursäkt för besväret och jobbar på att åtgärda detta!
Betalning kan göras direkt via kontokort eller mot faktura. Alla priser listade i kr avser SEK.
Villkor finner ni i kassan till vår betalpartner.
PayPal är en betalningstjänst som ägs av eBay. PayPal har mer än 100 miljoner användare världen över. Hundratusentals företag använder sig av tjänsten som är öppen både för privatpersoner och företag. Att betala via PayPal går enkelt och snabbt. Betalning sker med ett par knapptryckningar och pengar överförs omgående till säljarens PayPal konto. Läs med om Paypal här.
Vi använder oss av högkvalitativa fraktleverantörer. Vi vill att ni kontaktar oss om det är någonting du inte är nöjd med vad gäller frakten. Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter vikt och storlek, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Varor kan även avhämtas hos Linnéashopen/Linnéas Simskola. Lagerutlämningen finns på Knivstagatan 3 i Uppsala och har öppet Mån-Fre 9-12, 13-15. Titta på vår första sida i shopen för att se om vi har ändrade öppettider, vilket kan förekomma ett fåtal gånger per år.
Vi skickar din order samma dag om vi får den en vardag före kl 09.00 (gäller även Expressbrev). Alla varor som det står "finns i lager" i butiken kan vi sända omgående. Normal leveranstid är 1 - 3 vardagar beroende på fraktalternativ och tidpunkten för din beställning, vi erbjuder leverans till dörr, brevlåda och ombud. Om leveranstiden från vårt lager skulle försenas blir du kontaktad av oss, du har då rätt att häva köpet utan kostnad. Ändring och avbeställning av order är möjlig om kontakt sker innan vi packat ditt paket. Hantering av orders sker löpande under helgfria vardagar.
För spårning av paket kan ni följa er ordre via appen "Mina paket" den finns på Google play och Apple store. Det går även bra att kontakta oss på kundtjänst om ni inte har tillgång till appen.
Kontrollera alltid dina varor direkt vid leverans för transportskador. Vid upptäckt skada, kontakta omgående kundtjänst på: [email protected] eller telefon: 018-182833.
Alla våra priser är inklusive moms. Linneashopen förbehåller sig rätten att ändra priser och sortiment utan särskilda notiser om detta.
När vi mottagit din beställning skickas automatiskt en bekräftelse per e-post med information om din beställning. Det är bra om Du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med kundtjänst.
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i GDPR (General Data Protection Regulation). Vi ingår endast avtal med personer som fyllt 18 år. Linneashopen är ansvarig för de personuppgifter som Du lämnat till oss. Vi lämnar inte ut personuppgifter till andra företag eller föreningar. Dessa uppgifter kommer enbart att användas för att kunna behålla vår kundrelation och till marknadsföringsändamål. Vill Du göra någon ändring av uppgifterna eller bli borttagen ur registret gör Du det lättast genom att skriva till oss. Du har rätt att begära ett registerutdrag om du önskar se vilka uppgifter vi har om dig.
För vår fullständiga integritetspolicy läs här
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: https://www.hallakonsument.se
Du måste kontakta kundtjänst via e-mail [email protected], inom 14 dagar för att erhålla ångerrätten och meddela om det gäller retur eller byte tillsammans med ordernummer. Du får själv bekosta returporto vid byten och returer. Vid retur/ångerrätt återbetalar vi snarast, dock senast inom fjorton (14) dagar om köpet hävts på riktiga grunder. Det går bra att skanna/fota och skicka påskriven blankett till oss på [email protected].
Snabbast handläggning vid byte får du genom att du lägger en ny order på den storlek/färg du önskar och returnerar varan som inte passade så återbetalar vi den varan så fort den kommer i retur. Annars skickar vi bytesvaran så snart vi fått in varan på vårt lager från dig.
Varorna måste skickas tillbaka i väsentligt oförändrat skick. Om varan hanterats i större utsträckning än vad som varit nödvändigt för att fastställa egenskaperna och funktionen, förberhåller sig Linneashopen sig rättan att göra en värdeminskning utifrån varans skick. I dessa fall kontaktar vi dig med motivering till eventuellt värdeminskningsavdrag.
Returen/bytesvaran ska skickas till:
Linneashopen
Knivstag 3
753 23 Uppsala
Skicka med information om det gäller ånger eller byte, ditt ordernummer och vid byte behöver vi få information om önskad storlek och färg på bytesvaran. Du kan även använda detta formulär för ångerrätt. Det går bra att skanna/fota och skicka påskriven blankett till oss på [email protected].
OBS: Vi kan INTE hämta ut hos ombud, skicka därför din retur med leverans till brevlåda för garanterat snabb hantering. Skicka ditt paket/brev med tex. Postnords tjänst "Skicka lätt" och välj Leverans till brevlåda!
Vid outhämtade paket, debiterar vi kostnaden 59kr för frakten. Önskar du att vi skickar om din order debiteras du 59 kr för den extra fraktkostnaden som återsändningen innebär oavsett om du vid köptillfället haft fri frakt. Vid ånger av ditt köp måste du kontakta Linneashopen inom ångertiden fjorton (14) dagar för att få din vara återbetald enligt distansavtalslagen. Om varan inte är uthämtad pga. ånger av köp, dras den extra kostnaden av från återbetalningen av din order.
Konsument (privatperson) har rätt att reklamera inom skälig tid (inom 2 månader) efter det att felet upptäcktes. Vad som menas med skälig tid kan du läsa mer om på konsumentverkets sida hallakonsument.se. Reklamationsrätten gäller under 3 år. Kontakta oss på [email protected] innan du skickar tillbaka din vara. Vid överenskommelse av retur av reklamerad vara, var noggrann med att tillsammans med varan skicka med ditt ordernummer, samt ditt namn. Detta för att vi ska kunna göra en bedömning och ersätta dig, om felet anses vara en reklamation.
Är det fabrikationsfel på produkten får man i första hand nya delar. Finns inte reservdel erbjuds en ny vara. Vid de tillfällen en ny vara eller likvärdig vara inte finns att erbjuda så kan prisavdrag eller återbetalning bli aktuellt. Reklamationsrätten gäller ej för förslitningsskador eller oaktsam hantering. Vi bekostar returfrakten, om det är en godkänd reklamation, kontakta oss därför innan ni återsänder en vara för reklamation enligt nedan steg.
Transportskador ska meddelas till kundtjänst omgående. Kontrollera därför alltid dina varor direkt vid leverans.
För snabbare hjälp vid reklamation av vara ber vi dig bifoga:
- beskrivning av upplevt fel.
- bild på felet/skadan.
- film om ej synligt på bild.
- ditt ordernummer eller kvitto på köp.
Kontakta oss enklast via Epost: [email protected] och ange information enligt ovan punkter. Det går också bra att ringa kundtjänst: 018-182833.
Adress för försändelser eller brev:
Linneashopen
Knivstag 3
753 23 Uppsala
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Kontaktuppgifter till ARN - Allmäna reklamationsnämnden: Websida: https://www.arn.se/ Postadress: ARN, Box 174, 101 73 Stocholm.
För nationella kunder hänvisar vi till EU ODR - Online Dispute Resolution: https://ec.europa.eu/consumers/odr, Postadress: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.help.new#inline-nav-3 välj ditt land i listan under rubriken "Contact Advisor".
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
Linneashopen ägs och drivs av Linnea Essentia AB (Organisationsnummer 556912-5783).
Post och besöksadress: Knivstagatan 3, 75323 Uppsala.
Kuntjänst: [email protected] eller 018-182833
Websida: https://linneashopen.se