Betalning kan göras direkt via kontokort eller mot faktura. Vid kortbetalning tillkommer endast frakt. Vid fakturering tillkommer faktureringsavgift 35 kr. Det är Klarna som sköter faktureringen vid fakturabetalning. För mer information www.klarna.com. Fakturans förfallodag är 14 dagar efter fakturadatum.
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
PayPal är en betalningstjänst som ägs av eBay. PayPal har mer än 100 miljoner användare världen över. Hundratusentals företag använder sig av tjänsten som är öppen både för privatpersoner och företag. Att betala via PayPal går enkelt och snabbt. Betalning sker med ett par knapptryckningar och pengar överförs omgående till säljarens PayPal konto. Läs med om Paypal här.
Swish är en säker mobiltjänst för direkt överföring av pengar med Swish-appen från mobilen. Överföringen sker omgående och är kostnadsfritt.
Vid eventuell retur återbetalas pengarna till ditt bankkonto som är kopplat till din Swish.
Vi använder oss av högkvalitativa fraktleverantörer. Vi vill att ni kontaktar oss om det är någonting du inte är nöjd med vad gäller frakten. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter vikt och storlek, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Varor kan även avhämtas hos Linnéashopen/Linnéas Simskola. Lagerutlämningen finns på Knivstagatan 3 i Uppsala och har öppet Mån-Fre 9-12, 13-15. Titta på vår första sida i shopen för att se om vi har ändrade öppettider, vilket kan förekomma ett fåtal gånger per år.
Vid leverans utanför EU tillkommer extra frakt som ej syns vid beställningen, var vänlig kontakta oss för att få rätt uppgifter om priser på [email protected]
Vi skickar din order samma dag om vi får den en vardag före kl 09.00 (gäller även Expressbrev). Alla varor som det står "finns i lager" i butiken kan vi sända omgående. Normal leveranstid är 1 - 2 vardagar. Om leveranstiden skulle försenas blir du kontaktad av oss, du har då rätt att häva köpet utan kostnad.
Alla våra priser är inklusive moms. Linnéas Simskola förbehåller sig rätten att ändra priser och sortiment utan särskilda notiser om detta.
När vi mottagit din beställning skickas automatiskt en bekräftelse per e-post med information om din beställning. Det är bra om Du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med kundtjänst.
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i GDPR (General Data Protection Regulation). Vi ingår endast avtal med personer som fyllt 18 år. Linneashopen är ansvarig för de personuppgifter som Du lämnat till oss. Vi lämnar inte ut personuppgifter till andra företag eller föreningar. Dessa uppgifter kommer enbart att användas för att kunna behålla vår kundrelation och till marknadsföringsändamål. Vill Du göra någon ändring av uppgifterna eller bli borttagen ur registret gör Du det lättast genom att skriva till oss. Du har rätt att begära ett registerutdrag om du önskar se vilka uppgifter vi har om dig.
För vår fullständiga integritetspolicy läs här
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: https://www.hallakonsument.se
Returen/bytesvaran ska skickas till:
Linneashopen
Knivstag 3
753 23 Uppsala
OBS: Vi har begränsade resurser att hämta ut hos ombud, skicka därför din retur med leverans till brevlåda för garanterat snabb hantering. Skicka ditt paket/brev med tex. Postnords tjänst "Skicka lätt" och välj Leverans till brevlåda!
För att returen ska gå så smidigt till som möjligt behöver kundtjänst följande information: Ordernummer samt titel på de produkter som du vill returnera. Varorna måste skickas tillbaka i väsentligt oförändrat skick. Du måste kontakta kundtjänst via e-mail [email protected], inom 14 dagar för att erhålla ångerrätten och meddela att det gäller retur eller byte tillsammans med ordernummer. Du får själv bekosta returporto vid byten och returer. Vid retur återbetalar vi snarast, dock senast inom 30 dagar om köpet hävts på riktiga grunder.
Vid outhämtade, debiterar vi kostnaden för frakten båda vägarna. Om du ångrat ditt köp måste du kontakta Linneashopen inom ångertiden fjorton (14) dagar för att få din vara återbetald enligt distansavtalslagen.
Konsument (privatperson) har rätt att reklamera fel inom skälig tid efter det att felet upptäcktes. Vad som menas med skälig tid kan du läsa om på konsumentverkets sida hallakonsument.se. Kontakta oss på [email protected] innan du skickar tillbaka din vara. Vid överenskommelse av retur av reklamerad vara, var noggrann med att tillsammans med varan skicka med ditt ordernummer, samt ditt namn. Detta för att vi ska kunna göra en bedömning och ersätta dig, om felet anses vara en reklamation.
Är det fabrikationsfel på produkten får man nya delar, eller i vissa fall, en ny produkt. Däremot gäller inte reklamationsrätten vid förslitningsskador. Vi bekostar returfrakten, om det är en godkänd reklamation.
För snabbare hjälp vid reklamation av vara. Ber vi dig bifoga:
- beskrivning av upplevt fel.
- bild på felet/skadan.
- film om ej synligt på bild.
- ditt ordernummer eller kvitto på köp.
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.