Köp- och leveransvillkor


Betalning

Betalning kan göras direkt via kontokort eller mot faktura. Vid kortbetalning tillkommer endast frakt. Vid fakturering tillkommer faktureringsavgift 35 kr. Det är Klarna som sköter faktureringen vid fakturabetalning. För mer information www.klarna.com. Fakturans förfallodag är 14 dagar efter fakturadatum.

 

Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. 

 

Klarna Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation

 

DIBS

Om du betalar med kort kommer betalningen att utföras av DIBS www.dibs.se som hanterar alla konsumenters kortuppgifter säkert och uppfyller säkerhetskraven för PCI-DSS.

   

 

Frakt

Vi använder oss av högkvalitativa fraktleverantörer. Vi vill att ni kontaktar oss om det är någonting du inte är nöjd med vad gäller frakten. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter vikt, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Varor kan även avhämtas hos Linnéashopen/Linnéas Simskola. Vi finns på Knivstagatan 3 i Uppsala och har öppet Mån-Fre 9-12, 13-15. Titta på vår första sida i shopen för att se om vi har ändrade öppettider, vilket kan förekomma ett fåtal gånger per år. 

Vid leverans utanför EU tillkommer extra frakt som ej syns vid beställningen, var vänlig kontakta oss för att få rätt uppgifter om priser på order@linneashopen.se

 

Leveranstid

Vi skickar din order samma dag om vi får den en vardag före kl 09.00. Alla varor som det står "finns i lager" i butiken kan vi sända omgående. Normal leveranstid är 1 - 2 vardagar. Om leveranstiden skulle försenas blir du kontaktad av oss, du har då rätt att häva köpet utan kostnad. 

 

Priser

Alla våra priser är inklusive moms. Linnéas Simskola förbehåller sig rätten att ändra priser och sortiment utan särskilda notiser om detta.

 

Bekräftelse

När vi mottagit din beställning skickas automatiskt en bekräftelse per e-post med information om din beställning. Det är bra om Du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med kundtjänst.

 

Personuppgifter

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). Vi ingår endast avtal med personer som fyllt 18 år. Linneashopen är ansvarig för de personuppgifter som Du lämnat till oss. Vi lämnar inte ut personuppgifter till andra företag eller föreningar. Dessa uppgifter kommer enbart att användas för att kunna behålla vår kundrelation och till marknadsföringsändamål. Vill Du göra någon ändring av uppgifterna eller bli borttagen ur registret gör Du det lättast genom att skriva till oss. Du har rätt att begära ett registerutdrag om du önskar se vilka uppgifter vi har om dig.

 

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Returen ska skickas till:

Linneashopen
Knivstag 3
753 23 Uppsala

För att returen ska gå så smidigt till som möjligt behöver kundtjänst följande information: Ordernummer samt titel på de produkter som du vill returnera. Varorna måste skickas tillbaka i väsentligt oförändrat skick. Du måste kontakta kundtjänst via e-mail order@linneashopen.se, innan ni skickar tillbaka varorna. Du får själv bekosta returporto. Vi återbetalar snarast, dock senast inom 30 dagar om köpet hävts på riktiga grunder.

 

Reklamation

Konsument (privatperson) har rätt att reklamera fel inom skälig tid efter det att felet upptäcktes. Vad som menas med skälig tid kan du läsa om på konsumentverkets sida konsumentverket.se. Meddela oss på order@linneashopen.se innan du skickar tillbaka din vara. Var noggrann med att tillsammans med varan skicka med ditt ordernummer, vilken vara du vill retunera samt ditt namn. Detta för att vi ska kunna göra en bedömning och ersätta dig, om felet anses vara en reklamation. 

Är det fabrikationsfel på produkten får man nya delar, eller i vissa fall, en ny produkt. Däremot gäller inte reklamationsrätten vid förslitningsskador. Vi bekostar returfrakten, om det är en godkänd reklamation. 

 

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Skador på paket 

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Drift & produktion: Wikinggruppen
Produkter
Övrigt